Daikin Türkiye'den yetkili servis hamlesi
Ülke genelinde 80 il ve 208 ilçede faaliyet gösteren 501 yetkili servisi kapsayan bir yeniden yapılandırma çalışması başlatan Daikin Türkiye, konfor anlayışı ve müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşıyacak. Daikin Türkiye Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Neslihan Yeşilyurt, başlatılan bu çalışmanın sonucunda müşterinin yanı sıra servis ve bayi memnuniyetinin de artacağını belirtirken “Sektörümüz açısından da iyi bir örnek oluşturacağız” dedi.
Felsefesinin temelinde müşteri beklentilerinin de ötesinde değer yaratmak yer alan Daikin, üretiminde olduğu gibi hizmet kalitesinde de farklılık sunuyor. Mevcut 501 yetkili servisinde yeniden yapılandırma çalışmalarına başlayan Daikin Türkiye, konforlu çözümler ve koşulsuz müşteri memnuniyeti ile hizmet kalitesini daha da yukarıya taşımayı hedefliyor. Daikin bu yapılandırma ile müşterilerine üstün hizmet sunarken sektörüne de örnek olmayı amaçlıyor.
Daikin Türkiye’de yürütülen servis yeniden yapılandırması çalışmaları hakkında bilgi veren Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Neslihan Yeşilyurt, bunun için öncelikle uzun vadeli stratejiler kapsamında analizler yaptıklarını, bu doğrultuda hedef ve izlenecek yöntemi belirlediklerini aktardı. Yeşilyurt, ülke genelinde 80 il ve 208 ilçede faaliyet gösteren 501 yetkili servisi kapsayan bu çalışmanın amacını şöyle anlattı: “Bu yeniden yapılandırmanın misyonu; Daikin hedefleri doğrultusunda satışı yapılan veya üretilen ürünlerde müşteri beklentilerinin de ötesinde değer yaratacak, ihtiyaçlarına ve hayallerine en uygun ve konforlu çözümler sunarak sürdürülebilir hizmet kalitesini ve koşulsuz müşteri memnuniyetini sağlamak. Bu çalışmadaki vizyonumuz ise; Daikin global vizyonu çerçevesinde insana, çevreye ve topluma duyarlı hizmetler sağlayarak grup içinde öncü ve yenilikçi satış sonrası hizmet bölümü olmak.”
HEDEF YÜKSEK HİZMET KALİTESİ VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
Bu ana hedef doğrultusunda yeniden yapılandırma yöntemini belirlediklerini ve mevcut servis yapısını gözden geçirerek çalışmalara başladıklarını belirten Direktörü Neslihan Yeşilyurt, bu konuda şunları söyledi: “Bütün bu çalışmalar sonucunda yüksek hizmet kalitesi ve en üst düzeyde müşteri memnuniyetinin sağlanması ve sürdürülebilir hale getirilmesi sağlanacak. Daikin Türkiye için servis hizmet kalitesinin ve müşteri memnuniyetinin artırılması öncelikle önem taşıyor. Bu doğrultuda pazarlama ve kurumsal satış etkinliklerimizi geliştirirken eğitim, çalışanlarımızın eğitimi, kalite sistemlerimizin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması, sistem ve altyapının etkin yönetilmesi bizim öncelik verdiğimiz konular. Nihai müşterimizin beklentilerini belirledik, son iki yıldaki şikayet ve uyarıları inceledik. Müşteri ilişkilerinden bayi ilişkilerine, son üç yıllık cirolarından iş adetlerine kadar pek çok analiz yaparak mevcut servislerimizin ihtiyaçlarını belirledik. Bütün bu çalışmaların sonucunda da nihai müşterimizin Daikin markasına duyduğu güvene layık olabilmek, markamızın etkinliğini sürdürülebilir kılmak için yetkili servislerimizin iyileştirilmesi için bir dizi çalışmayı devreye aldık.”
Daikin Türkiye’de başlatılan yetkili servis yeniden yapılandırılmasının bölge genelinden ilçelere kadar geniş bir kapsama alanı bulunduğuna dikkat çeken Yeşilyurt, mevcut münhasırlık politikalarında iyileştirmeler yaptıklarını ve kriterleri yeniden belirlediklerini kaydetti. Yeşilyurt, bu kriterlerden bazılarını şöyle sıraladı: “Daikin kurumsal kimliğini taşımak bizim için büyük önem arz ediyor. Sadece Daikin’in ürettiği ve sattığı ürünlere hizmet eden münhasır servislerimizden şirket politikalarımıza tam uyum bekliyoruz. Servis yöneticilerimizin hem kendisinin hem de kadrosunun konusuna hakim olması, teknolojiyi kullanabilmesi; vizyoner, gelişime ve gelişmeye açık olması, aidiyet duygusu bizim önem verdiğimiz değerler. Bu değerler bizim için servisimizin yeterli teknik donanıma, gerekli araç parkına sahip olması kadar önem taşıyor.”
DAIKIN TÜRKİYE SEKTÖRÜNE ÖRNEK OLACAK
Yeşilyurt, Daikin Türkiye’nin bu yeniden yapılandırma doğrultusunda yapacağı bazı çalışmalar hakkında da şu bilgileri verdi:
- Yaptığımız analizler sonucunda servis adayı olan ve kriterleri sağlayan servisler ile görüşülerek münhasırlığa geçişleri tamamlanacak.
- Yetkili servisler münhasırlığa özendirilerek sayısı azaltılacak.,
- Büyük şehirlerde ve münhasır servisi yaşatacak gelir olan bölgelerde yeni servisler münhasır olarak açılacak.
- Bazı bölgelerde servis sayımız artırılacak. Servis gelirlerinin artırılarak mali yapıların güçlendirilmesi için bazı bölgelerde servis birleşmeleri yapılacak.
- Münhasır servislerin gelirlerinin artırılması için iş önceliği verilmesine devam edilecek.
- Son iki yıldır cirosu olmayan ve firma ömrü 2 yıldan büyük olan servis firmalar ile çalışma durumu incelenecek.
- Ururu-Sarara gibi yüksek gelir segmentine ve teknolojik ürünlere hizmet veren servisler farklılaştırılacak ve sayıları artırılacak.
- Kurumsal bakım hizmeti verebilecek servislerin sayısı ve kabiliyeti artırılacak.
- Bölgelerde etkinliği artırmak ve SSH çalışanları arasında sinerji yaratılması amacıyla yeni organizasyonel yapıya geçilecek.
Yapılacak olan bu çalışma ile Daikin Türkiye’nin nihai müşterisine konforlu çözümler ve üstün hizmet sunarken sektörüne de örnek oluşturmayı amaçladığını vurgulayan Yeşilyurt, “Bu süreçte daha fazla efora ihtiyacımız olacak. Ancak bu çalışmanın sonucunda nihai müşterimiz gibi tüm Daikin bayi ve servislerinde memnuniyet üst düzeye çıkacaktır. İnanıyoruz ki bu çalışma ile sektörümüze rol model olacağız” dedi.
https://www.airfel.com.tr/airfel-daikin_turkiyeden-yetkili-servis-hamlesi